Wie biedt het meeste op de naam van de 15e Arriva-trein?

Bij de start van Arriva in Limburg eind 2016 organiseerde de vervoerder een namenwedstrijd. Doel was om de mooiste en belangrijkste bestemmingen van Limburg te verzamelen. Om die vervolgens op 15 nieuwe treinen in Limburg aan te kunnen brengen. De achterliggende gedachte: Arriva neemt je mee naar al die mooie plekken. Onlangs maakte Arriva bekend dat de naam van de vijftiende trein verkocht wordt aan de hoogste bieder.
Het geld dat de bieding opbrengt stopt Arriva in een speciaal voor Limburg ontwikkeld project: Limburg Sponsort Limburg.

Bestemmingentrein

Uit een door een jury samengestelde shortlist van 30 verzamelde namen van bestemmingen in Limburg kozen 5250 mensen voor 14 bestemmingen. Deze werden in december 2016 met hun naam aan de buitenkant van de treinen aangebracht. Daarna startte in samenwerking met de bestemmingen een ontwerpproces voor het interieur van de treinen. Vanaf oktober 2017 tot en met medio april 2018 zijn de treinen vervolgens één voor één onthuld. Elk van deze 14 treinen neemt de reiziger steeds mee naar een Limburgse plek met een natuurlijke, culturele en/of historische waarde.

Opbrengst 15e trein naar Limburg Sponsort Limburg

Tijdens de afsluitende bijeenkomst voor dit traject van de veertien Limburgse bestemmingen, maakte regio directeur Patrice van Bergen het plan bekend voor de 15e trein.
“Die trein gaat op weg naar het goede doel!” gaf hij meer figuurlijk dan letterlijk aan. “Arriva gaat de naam van en stickerruimte in de trein verkopen aan de hoogste bieder. Bij de woorden verkopen in combinatie met trein, krijg ik het een beetje benauwd” gaf hij lachend aan, “want ik houd de treinen natuurlijk graag voor Arriva. Maar de naam en de stickerruimte zetten we heel graag in voor de hoogste bieder”.
De opbrengst van deze actie stort Arriva vervolgens in het fonds ‘Limburg Sponsort Limburg’ waarmee Arriva een bijdrage levert aan goede doelen in Limburg gericht op kinderen in combinatie met cultuur, natuur en sport.

Hoogste bieder passend in het bestemmingen-thema

Arriva vatte al eerder het plan op om een fonds in het leven te roepen waarmee gelden afkomstig uit Limburg, bijvoorbeeld vanuit advertentie-inkomsten of zoals nu voor de trein, weer besteed zouden worden in Limburg. Met de bijdrage van deze trein kan dit nu echt goed van start gaan.
Het idee van de ‘hoogste bieder’ moet passen binnen het ‘bestemmingen’ thema zoals voor de eerdere 14 treinen is toegepast.

Voor de zomer start Arriva een uitgebreide campagne voor deze 15e trein.
Geïnteresseerde partijen/bestemmingen kunnen zich nu al melden bij Arriva.
Kijk voor meer informatie op de website van Arriva (www.arriva.nl/15debestemming)